Cum va transforma căutarea vocală viitorul comerțului electronic

10/03/2022

Comerțul electronic a schimbat modul în care clienții cumpără, iar internetul înregistrează o creștere rapidă a tranzacțiilor. Fiind una dintre tendințele de comerț electronic cu cea mai rapidă creștere , căutarea vocală este cu siguranță o moda în zilele noastre. Și în calitate de proprietar de afaceri de comerț electronic, este ceva pe care nu-ți poți permite să pierzi. A face un pas înainte și a face cumpărăturile digitale mai ușoare sunt căutările vocale care sunt extrem de populare și sunt utilizate pe scară largă pentru cumpărături online. Asistenții virtuali precum Alexa de la Amazon, Siri de la Apple, Bixby de la Samsung, Asistentul Google și Cortana de la Microsoft sunt câteva exemple ale unor platforme grozave care au un succes excepțional cu interogări vocale. Cu ajutorul căutării vocale, puteți acum să vă comandați cumpărăturile, să apelați un taxi, să ascultați muzică și să accesați orice informație de care aveți nevoie.

 

Cumpărăturile cu voce activată au înregistrat o crestere spectaculoasa în ultimii ani. Odată cu creșterea produselor pe piețele online, experții prevăd o nouă creștere a cererii pentru experiența utilizatorului bazată pe voce . 

De-a lungul perioadei, deși obiceiul nostru de a obține răspunsuri instantanee nu s-a schimbat, ceea ce s-a schimbat sunt metodele noastre de căutare și soluțiile oferite.

Căutarea vocală este acțiunea digitală de a folosi „vorbirea” pentru a căuta raspunsuri la întrebări sau de a da comenzi pe internet prin intermediul dispozitivelor digitale precum smartphone-uri și tablete. Cel care caută îi spune dispozitivului cerințele, iar dispozitivul acționează în consecință, fie că răspunde la o întrebare, fie că îndeplinește o cerere.

Căutarea vocală devine un mod favorit de comunicare, deoarece reduce timpul și efortul, iar utilizatorii nu trebuie să tasteze secvente lungi de cuvinte. Cu ajutorul cautarilor vocale viteza de navigare pe internet poate creste de 3-4 ori.

 

Cum funcționează căutarea vocală?

Limba a fost întotdeauna bariera care diferențiază ființele umane de alte specii. Din doar o grămadă de litere pot fi formate mii de cuvinte și pot exprima un număr nedefinit de gânduri.

Timp de zeci de ani, oamenii de știință au visat la tehnologia de recunoaștere a vorbirii în mașini care pot zburda ca oamenii. A fost dezvoltat cu câțiva ani în urmă și există în prezent pe majoritatea PC-urilor și a dispozitivelor mobile de căutare.

  • Utilizatorii comandă dispozitivul de căutare vocală cu fraze cheie („ok google, Alexa, Siri”) urmate de întrebare.
  • Asistentul vocal digital procesează și transcrie vorbirea umană în text.
  • Apoi analizează textul, detectând întrebări/comenzi.
  • Se conectează la surse de date externe, cum ar fi motoarele de căutare, pentru a găsi informațiile relevante.
  • Traduce datele într-un format familiar și îndeplinește intenția utilizatorului.

Importanța căutării vocale în comerțul electronic

Creșterea căutării vocale poate schimba jocul pe piață. Până la sfârșitul acestui an, foarte multe din căutările de pe  internet se vor face cu ajutorul căutării vocale. Trecerea cu vederea căutării vocale pentru comerțul electronic poate însemna pierderea unor oportunități evidente. De aceea si magazinul Top Ingrediente a integrat o solutie tehnica de a folosi cautarea vocala.Este surprinzător că mulți specialiști în marketing nu au acordat prea multă atenție acestei tendințe în creștere.

O aplicație sau o platformă de căutare vocală ar trebui să fie în centrul strategiei privind experiența clienților. Iată o listă de motive care indică de ce căutarea vocală va fi viitorul comerțului electronic.

1. Oferă o experiență de cumpărături personalizată

Căutarea vocală personalizează experiențele de cumpărături cu ajutorul recomandărilor bazate pe preferințele individuale. 

2. Timp eficient

Căutarea vocală este rapidă și eficientă atunci când vine vorba de tastarea unei interogări. Persoana scrie in medie  cu o viteză de aproximativ 30 până la 35 de cuvinte pe minut, în timp ce o căutare vocală vă poate permite să procesați aproape 100 de cuvinte pe minut. Prin urmare, căutarea vocală vă permite să comunicați rapid și să obțineți rezultate mai rapid, ceea ce este o caracteristică interesantă pentru majoritatea utilizatorilor. Cu ajutorul căutării vocale, puteți, de asemenea, să faceți cumpărături din mers, chiar și atunci când sunteți angajat într-o altă activitate, cum ar fi gătitul sau conducerea unui autovehicul.

 

3. Activează Cumpărături inteligente

Funcțiile de căutare vocală nu se referă doar la utilizarea vocii; sunt, de asemenea, despre utilizarea eficientă a inteligenței artificiale, precum și a învățării automate . Acest lucru face ca funcția vocală să fie suficient de inteligentă pentru a surprinde comportamentul și obiceiurile dvs. de cumpărături. 

 

  • Statisticile de căutare Google arată că, în 2013, inteligența sa a putut recunoaște 77% din cuvintele rostite. Astăzi, această cifră este de 97% .
  • Peste jumatate dintre persoanele tinere care cumpără prin voce folosesc aceasta metoda pentru a căuta produse.

Deci, care sunt factorii care conduc această industrie la o creștere constantă?

Este simplu: farmecul și atracția căutării vocale sunt de netăgăduit!

Este mai rapid, hands-free și nu este nevoie să rămâneți tastati pe dispozitiv în timp ce accesați informații - faceți mai multe sarcini in acelasi timp!

Evoluția tehnologiei a păstrat intacte unele caracteristici simple - experiență de serviciu de înaltă calitate, interfață cu utilizatorul și accesibilitate mai rapidă.

„Căutarea vocală” a avut performanțe exponențiale în toți factorii de mai sus.

Să aruncăm o privire și asupra motivelor proeminente ale creșterii exponențiale a comerțului electronic de căutare vocală.

  • Proiectarea și dezvoltarea tehnologiei de căutare vocală a oferit o interfață de utilizator ușor de accesat pentru toate grupele de vârstă, care a dobândit o bază mare de utilizatori.
  • Având în vedere că mai mulți giganți tehnologici precum Amazon, Apple, Google, Samsung și Microsoft au introdus tehnologia Asistentului vocal în general, Căutarea vocală a fost o tendință de marketing digital de încredere.
  • În plus, viteza și comoditatea căutării prin voce, în comparație cu tastarea, sunt de neegalat.

Punctele de mai sus sunt motivele proeminente pentru creșterea exponențială a comerțului electronic de căutare vocală.

Marketingul a evoluat continuu odată cu evoluția tehnologiei, mai mulți oameni cumpărând online decât oricând.

Astfel, mărcile acum nu sunt interesate nu doar doar să capteze ochii clienților, ci și urechile clienților.

Viteza este o forță care trebuie luată în considerare, chiar și în căutarea în timp ce faceți cumpărături. Cine nu ar economisi timp vorbind în loc să-și tasteze interogările in bara de cautare?

Și pentru a ajunge acolo, optimizarea conținutului în funcție de căutarea vocală devine mai importantă ca niciodată.

1.Cum se face cautarea vocala

Iată câteva „de ce” și „cum”.

  • Interogările vocale sunt mai conversaționale și mai lungi decât interogările de căutare obișnuite de „tastare”. În timp ce utilizatorul „vorbește” cu motorul de căutare, acesta notează cerința.

După cum am citit mai sus, rezultatele căutării axate pe răspunsuri sunt esențiale pentru a satisface recunoașterea în rândul utilizatorilor. Când utilizati pentru căutarea vocală, este necesară dezvoltarea și utilizarea adecvată a cuvintelor cheie.

 

  • Cuvinte cheie pentru cautare Majoritatea căutărilor vocale sunt sub formă de întrebări, cuvinte sau expresii. 
    Așadar, dacă un utilizator solicită să găsească o forme din silicon pentru briose , ar spune: „ forme din silicon pentru briose ” În timp ce atunci când scrie același lucru, va scrie în mare parte „formr silicon briose”.
    Acestea sunt cuvintele declanșatoare in baza cărora se va afisa rezultatul cautarii. 
  • Cuvânt cheie cu coadă lungă (expresii) : cuvintele cheie cu coadă lungă au un volum scăzut de căutare și, prin urmare, sunt folosite mai rar.
    În timp ce tastează, utilizatorii evită cuvintele cheie cu coadă lungă; pe de altă parte, în cazul căutărilor vocale, cuvintele cheie contextuale cu coadă lungă sunt folosite destul de des. Prin urmare, ar trebui să aibă o utilizare optimă.

 

 

 

Concluzie

Creșterea constantă a comerțului electronic arată că preferința clienților pentru cumpărăturile online este aici pentru a rămâne, nu este o moda trecatoare sau un moft. În timp ce utilizatorilor le place să-și exploreze opțiunile pe internet și să cumpere ceea ce au nevoie fără a vizita un magazin, introducerea căutării vocale a redefinit complet experiența de cumpărături.

Cifrele arată că vânzările de comerț vocal vor atinge 40 de miliarde de dolari  în 2022 . Aceasta ilustrează modul în care căutarea vocală va schimba viitorul comerțului electronic și va crea oportunități pentru comercianții cu amănuntul online. Prin urmare, companiile trebuie să caute în mod activ optimizarea căutării vocale pentru a se clasa mai bine și pentru a-și spori prezența digitală.

Comentarii

Recenzii ale clienților

Doriți să vă împărtășiți impresiile?
Vă vom fi recunoscători dacă lăsați o recenzie, aceasta poate fi utilă altor utilizatori ai site-ului nostru
Scrie un comentariu

Nici o postare găsită

Scrie un comentariu